למה דיו עולה המון כסף?

דיו למדפסת CANON

אין כמעט בית שבו לא קיימת מדפסת לשימוש ביתי, כפי שלא קיים משרד שבו לא קיימת מדפסת לשימוש המשרדי. נכון להיום הדפסה של חומר היא עדיין האקט הכי מועדף על מקומות רבים, וגם כשאר ישנה העברה וחתימה על גבי מסמכים אונליין, לא ממש נמצאה דרך שמחליפה את ההדפסה של חומר בצורה מלאה והכי יעילה.

אחד מן הדברים הלא נוחים בעבודה עם מדפסת הוא הצורך לרכוש דיו בכל פעם שזה נגמר, וכאן זה עוד יותר לא נוח לגלות כי העלות של דיו אחד קטן למדפסת פשוטה מגיע עם תג מחיר לא נמוך בכלל. הדבר נכון עבור דיו מקורי, ולא עבור דיו תואם למקור, וכאן זה לגמרי לא ברור מדוע המחירים הללו צריכים להיות גבוהים יתר על המידה.

משלמים על המותג

בפועל, כאשר מתכוונים לגשת אל חנות על מנת לבצע רכישה של דיו כדי לחדש את העבודה השוטפת של המדפסת מגלים כי המחירים של האביזר הדי קטן מידות הזה הם יחסית גבוהים. קופסא קטנה של דיו עבור מדפסת פופולארית כמו HP  או דיו למדפסת CANON יכול לעלות בממוצע בין שבעים למאה שקלים עבור דיו מקורי, והמחיר הזה כשאר רוכשים דיו שחור וגם כזה צבעוני לפעמים יכול להגיע אל העלות של המדפסת עצמה. איך זה קורה? כמו בכל מותג קיים, העלות עצמה פחות מייצגת את החומר ויותר מייצגת את המותג שגם עליו הצרכן בסופו של דבר משלם, אם או ללא ידיעה.

חברות בודדות בשוק

בסופו של דבר כאשר אין יותר מידי תחרות בין כמה חברות, לא משנה באיזה תחום מדובר, המחיר יהיה כזה שעולה כל הזמן ללא כל אבחנה. איך זה קורה בעולם של דיו למדפסות? על השוק הזה חולשות כמה חברות עיקריות שניתן לספור אותן על שלוש אצבעות, כאשר רק שתיים נרכשות בצורה תדירה ואהובות על ידי הצרכן הישראלי. כאשר מספר החברות הוא קטן, זה אומר כי אין ממש מקום לתרות, והמחיר שנקבע הוא כזה שהצרכן ישלם כל עוד לא ניתנת בידו אלטרנטיבה יותר זולה.

כללי
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
צילום 360 – שיא הקדמה הטכנולוגיה
רוצים לתעד את האירוע שלכם בצורה בלתי נשכחת? הדרך הטובה ביותר לעשות זאת תהיה בעזרת צילום 360 עם רחפן...
קרא עוד »
דצמ 23, 2018
דפוס איכותי ללא פשרות עכשיו זה אפשרי
מחפשים חברה שתדפיס לכם את המאמרים שלכם בצורה מקצועית? אופן ההדפסה של המסמכים שלכם, יכול להיות פשוט...
קרא עוד »
אוק 28, 2021
האם העולם מתקדם לחתימות דיגיטליות?
לאורך השנים אנו עדים להתקדמות טכנולוגית מהירה יותר מזו שאנו יכולים לשאת. השאיפה לשיפור מתמיד...
קרא עוד »
אוק 30, 2022